Marketing a PMU Marketing a PMU Marketing a PMU

Marketing a PMU

Marketing a PMU Marketing a PMU

Marketing a PMU (Permanent Makeup)

 

Branża makijażu permanentnego w ostatnich latach bardzo prężnie się rozwinęła. Zatem to najlepszy moment, aby zmienić swój niesatysfakcjonujący zawód. Kursantów w branży PMU nie brakuje. Po skończonym szkoleniu podstawowym powstaje pytanie? W takim razie co dalej? Jak wystartować? Ile pieniędzy należy przeznaczyć na biznes? Czy wystarczy dofinansowanie z Uni? Skąd wziąć klientki? Tego na kursie przecież nie było!

Odpowiedzi będzie tyle co Linergistów, gdyż każdy ma inną historię i w innym momencie rozpoczynał swoją przygodę z makijażem permanentnym.W związku z tym, że moje doświadczenie zawodowe jest bardzo bogate i zajmowałam się przed PMU wieloma branżami podpowiem Ci jak to zrobić według opinii każdego biznesmena.

Po pierwsze musisz uświadomić sobie jedno: dostałaś dyplom ukończenia kursu z pigmentacji – to dopiero początek Twojej kariery. Odpowiedz sobie na pytania: czy otrzymanie dyplomu magistra jakiejkolwiek specjalizacji powoduje, że otrzymujesz od razu wyśmienitą posadę kierowniczą? Samochód służbowy, najnowszego smartfona?  Czy ukończenie kursu księgowości prowadzi natychmiast do awansu na główną księgową w międzynarodowej firmie? Czy po ukończeniu studiów medycznych stajesz się od razu ordynatorem oddziału? Jeśli odpowiedziałaś sobie na powyższe pytania wiesz już do czego zmierzam.

Ukończenie kursu powoduje, że właśnie otrzymałaś tytuł Linergisty. Jesteś na początku swojej kariery i od Ciebie zależy, w którą stronę ona wystartuje.

Kolejne pytania, które często zadają moje kursantki, to jaki budżet należy przeznaczyć na start w tej branży. Zadam Ci kolejne pytanie?

Chcesz otworzyć osiedlową ŻABKĘ – musisz mieć pieniądze na lokal, towar, pracowników, ZUS, księgowość…Chcesz mieć sklep internetowy – musisz wynająć programistę (chyba, że sam nim jesteś) wydać pieniądze na reklamę (bo niby jak w sieci, ktoś ma się dowiedzieć, że otworzyłaś nowy sklep), domenę, sprzęt, wynająć magazyn etc..Na pewno znasz dźwięk melodii sklepu internetowego shopee.pl – zastanawiałaś się kiedykolwiek ile kosztuje taka kampania reklamowa we wszystkich kanałach?Jak zauważyłaś nie ma branży bez inwestycji. Mogłabym wymieniać wiele innych branż (branża deweloperska, farmaceutyczna…)

Teraz napiszę bardzo poważne zdanie, które musisz zapamiętać! Stałaś się bizneswoman! Tak, musisz założyć działalność gospodarczą, opłacić ZUS, kupić kasę fiskalną, zrobić wpis do BDO (baza danych odpadów), podnająć gabinet/lokal, kupić łóżko, akcesoria, pigmenty, certyfikowaną maszynkę, ubezpieczenie, etc..Nie rekomenduję i nigdy nie polecam, żadnej mojej kursantce startu w domu! Przede wszystkim: czy prowadzisz działalność? Czy wystawisz klientce paragon? Co jeśli zawita do Ciebie uprzejma Klientka z urzędu skarbowego? Czy wiesz, że Twoja klientka musi mieć możliwość zapłaty za usługę również w formie elektronicznej? Co powiesz klientce, jeśli dostanie uczulenia na pigment, zasłabnie? Masz wykupione ubezpieczenie OC?

 I odpowiedz sobie na samym końcu na ostatnie pytanie: czy chciałabyś, aby ktoś wykonał  Twój makijaż permanentny w warunkach domowych? (pomijam zapachy z kuchni, szczekający pupil, dzieci wchodzące do pokoju do mamy, która właśnie pracuje). Bycie przedsiębiorcą to przede wszystkim odpowiedzialność za Klientki oraz Twoja osobista ochrona przed różnymi konsekwencjami nie tylko spowodowanymi błędnie wykonanym zabiegiem.

Jeśli spełniłaś już wszystkie wymogi bycia bizneswoman, należy powiadomić Twoją miejscowość i okolice, że istniejesz. Wybacz, ale tylko oszuści w Internecie wyszukują nowo powstałe firmy, aby wcisnąć im kit. I tu rozpoczyna się wybór odpowiedniego kanału marketingowego (Facebook, Instagram, radio, YouTube, lokalna gazeta, TicTok, Google…) Niestety czasy, w których dodawanie postów w mediach społecznościowych skutkowało tabunem klientek już minęły. Dlaczego? Gdyż Facebook zmienił się w Metę i zmienił mnóstwo algorytmów, których ostatnimi czasy chyba już niewielu rozumie. Niemniej jednak jest to nadal kanał nr 1, w którym powinnaś prowadzić swoją aktywność, budując zaufanie swoich Klientek. Drogocenną poradą jest również zdanie sobie sprawy, że profesjonalny makijaż permanentny jest także typem usługi luksusowej – nie każdego na nią stać, w związku z tym promujesz usługę, która nie sprzeda się od razu. Twoja Klientka musi Ciebie polubić, zaufać Tobie, poznać Ciebie jako specjalistę w tej branży.

Bez względu, ile wydasz pieniędzy na swój gabinet, szkolenia, reklamę, liczy się Twoja umiejętność, ilość poświęconych godzin na ćwiczenia na skórkach i wypracowanie techniki, z której będziesz zadowolona Ty i Twoje Klientki. Jak w każdym biznesie. Jednemu się udaje innemu nie. Niemniej jednak trzymam za Ciebie mocno kciuki! Daj z siebie wszystko a nawet więcej i nie poddawaj się przy pierwszej porażce. To one Ciebie wykształcą.

Ściskam mocno Ewa

Sprawdź równie interesujące